Hojen

På väg till start, GGN 2018 på 2019 års hoj

Säsongen 2019

Samma maskin, samma klass – nytt år!

Kommer under 2019 att fortsätta åka KTM SX-F350, en 2019 års modell levererad av Eliasson Racing. En grym cykel som kombinerar smidighet och effekt.

Inför säsongen 2018

Träningspass Tvärskog på 350:n

Ny hoj, ny klass inför 2018.

Bestämde mig under säsongen att gå upp till MX1-klassen 2018. Innebar ett byte av mc till en KTM SX 350-F.

Hojen återigen levererad av Eliasson Racing i Nybro  i September. Känns riktigt bra och kul att köra och ser fram mot nästa säsong.

(länk till Eliasson racings sida -tryck på gröna texten, öppnas i nytt fönster).

Inför säsongen 2017

Hojen för 2017 års säsong är en KTM SX 250-F, levererad från Eliasson Racing i Nybro i September 2016.

I stor sett likadan hoj som jag kört på under året, men givetvis med lite uppdateringar.

(länk till Eliasson racings sida -tryck på blå texten, öppnas i nytt fönster).

2017 års hoj redan i tjänst, bilden från GGN

Inför säsongen 2016

Hojen för 2016 års säsong är en KTM SX 250-F, levererad från Eliasson Racing i Nybro i december 2015.

(länk till Eliasson racings sida -tryck på gröna texten, öppnas i nytt fönster).

IMG_5078
Decemberträning med mc:n för 2016 års säsong

Fokus är precis som vanligt driftsäkerhet…..

….kompletterat med lite bra-att-ha-småprylar i nuläget:

  • kylarskydd (den kan ju fortfarande välta från stödet…..)
  • hasplåt (förekommer stenskott….antagligen även under 2016 : )

Säsongen 2015

Min mc för 2015 års säsong är en Kawasaki KX250F -2015.

Visse
Första turen på vapnet för säsongen 2015, i November 2014

Fokus är återigen driftsäkerhet, finns pulver som räcker långt  i originalutförande…..

Vi har bara kompletterat med lite småprylar:

  • kylarskydd (den kan ju välta…från stödet om inte annat)
  • kraftigare hasplåt (förekommer stenskott….fortfarande : )
  • grövre kylslangar
  • kraftigare kedjestyrare
  • Yoshimura Rs4 Trimavgasrör. ( om inte annat så är det bra med reservsystem…)

Säsongen 2014

Cykeln jag kört på under 2014 var en Kawasaki KX 250F 2012 års modell

Min MC säsong 2013-2014
Min MC säsong 2013-2014

Hojen hade  lite mindre kompletteringar, fokus är driftsäkerhet !

  • Yoshimurasystem (OK då, ger lite bättre ”knuff”…)
  •  Race-Tech ventiler i framgaffeln (väghållning är viktigt !)
  • kylarskydd (för att tåla en vurpa…)
  • hasplåt i aluminium  (stenskott kan ju förekomma…)